فسفرپلیت

ساخت وبلاگ

ویژگی های فسفرپلیت نسبت به سایر روش های نوین

فسفرپلیت از جمله روش هایی است که نه چندان قدیمی و نه چندان جدید است .از جمله روش های قدیمی عکسبرداری از دندان می توان به استفاده از تاریک خانه اشاره کرد و روش فوق العاده جدید تر آن استفاده از  RVG میباشدکه در این روش دیگر نیازی به اسکن تصویر نیست و بعد از تاباندن اشعه خود دستگاه به طور مستقیم تصویر را در کامپیوتر نشان میدهد

برندهای مختلفی از فسفرپلیت در بازار با قیمت های  متفاوتی وجود دارد که بسته به قیمت آنها و نوع برند کیفیت آنها سنجیده میشود.برخی از برندهای سازنده پلیت های لازم را بر روی دستگاه به مشتری عرضه میکنند که در این صورت دندانپزشک نیاز به خرید جداگانه آن ندارد فلذا هزینه کمتری در بردارد.

اسکنر فسفرپلیت معمولا توسط بیمارستان های بزرگ و یا درمانگاه ها خریداری می شود زیرا دارای یک پلیت است که در صورت خراب شدن آن با هزینه کم قابل جایگزینی و درست شدن است و لازم به تعویض یا تعمییر کل دستگاه نیست.

برای تولید سیگنال نوری از تابش فتوشیمیایی استفاده میشود که باعث آزاد شدن انرژی موجود در فسفر در واکنش با نور مرئی میشود و اشعه ایکس باعث ذخیره کردن این انرژی در خود میشود. شناساگرهای اشعه ایکس در رادیوگرافی پروجکشنال می‌باشد صفحه تابش فتوشیمیایی نام دارد.فسفرپلیت صفحه PSP  میباشد که برای شناسایی اشعه ایکس ری استفاده میشود.

این دستگاه پروسه متفاوتی از Computed Tomography دارد و نباید این دو با هم اشتباه گرفته شوند. Computed Tomography طی پروسه کامپیوتری رادیوگرافی پروجکشنال را به تصاویر 3D  تبدیل میکند.

صفحات فسفرپلیت ضخامتی بین 0.1 تا 0.3 میلیمتر دارند که با قرار گرفتن در معرض نور سفید اتاق هر اطلاعاتی که برروی آن قرار دارد پاک شده و مجدد میتوان از آن استفاده نمود.

اگر اسکنر فسفرپلیت با احتیاط لازم حمل شود و یا دربرابر اشعه مخصوص قرار بگیرد خراب نمیشوند و بارها میتوان از آنها استفاده کرد. ولی استفاده نادرست از آن موجب خرابشدن میشود و دیگر قابل استفاده نیستند از جمله مواردی که موجب خرابی فسفرپلیت می شود خراش برروی آن یا استفاده از انرژی بسیار زیاد که باعث منقوش شدن آن میشود و دیگر قابل استفاده نیستند.

دفع و از بین بردن پلیت ها‌ باید طبق قوانین انجام شود یعنی با توجه به ترکیب فسفر که شامل فلز سنگین باریوم است انجام پذیرد.

عملکرد دستگاه به اینگونه است که صفحه تصویربرداری پشت دندان قرار میگیرد و اشعه ایکس به آن تابیده میشود. اطلاعات ثبت شده بعد از تابش اشعه توسط اسکنر لیزری ویژه خوانده میشود.بعد از خوانده شدن تصویر توسط اسکنر لیزری به رادیوگراف دیجیتال تبدیل می شود.

این مقاله سعی در شناخت هرچه بیشتر شما عزیزان از فسفرپلیت دارد که امروزه انتخاب بسیاری از دندانپزشکان برای عکسبرداری از دهان بیمار می باشد.برای خرید این محصول با توجه به وجود برندهای مختلف موجود در بازار استفاده ازکارشناسان زبده ای که در این زمینه که اطلاعات کافی از تمامی برندهای بازار دارند و معایب و مزیت های هر برند را به خوبی شناسایی میکنند بسیار کارآمد است.

 

 

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : اسکنرفسفرپلیت,فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 42 تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397 ساعت: 15:32